Thanksgiving!

Igår var det Thanksgiving och det är min favorit högtid än sålänge. Dagen började med att vi kollade på Macy's thanksgivingparad på tv. Sen lagade Nancy lite mat som vi sklle ta med oss till hennes bror. Vi gjorde oss iordning och åkte sen till Olive Branch, ca en havtimme från Horn Lake. Vi åkte hem till min värdmammas bror Mike och hans familj, Så det var mike, hans fru Liz, deras son Hunter, grandma, grandpa, sen var även Liz föräldrar där. Var några till så vi var ca 15 pers. Alla hade med mat och en hel counter var fylld med olika saker. Kalkon, skinka, potatismos, spenatgratäng, sötpotatismos, olika gratänger, majs, ärtor, biscuits och massa annat. Innan vi började äta samlades alla runt maten och grandpa sa bön. En väldigt speciell upplevelse och jag tänkte verkligen efter vad jag är tacksam för. Jag är tacksam för min familj hemma i Sverige, mina vänner som hör av sig (ni som inte hör av er kan ju tänka lite på det...). Jag är tacksam för chansen jag har fått att komma hit. Min värdfamilj som med öppna armar har välkomnat mig in i deras liv. Sist men inte minst alla mina amerikanska vänner som jag verkligen älskar! Jag blev guidad genom all mat av alla där. Tog lite av allt och var inställd på att smaka allt. Smakade nästan varenda sak förutom det som hade nötter i sig. Favoriten var kalkonen, skinkan och potatismosen. Sötpotatisen är a big no no. Aldrig igen säger jag, haha!
Sen var det dags för dessert. Pumppaj, cheescake, och massa andra sorter. Jag testade lite av dessa med och låg sen i ett matkoma medan vi kollade på en fotballgame.
Runt 9 begav vi oss mot Wal-mart. Black Friday var något vi inte skulle missa! Vi delade upp os därinne, jag och Kayce kollade runt lite. Det var absolut kaos dock. Människor överallt. Fick med mig lite från Wal-mart och sedan begav vi oss tillbaka mot Horn Lake. Vi släppte av John och Nathan för jag och Kayce ville fortsätta. Runt midnatt stod vi utanför Shoe Carnival. Därinne blev det två par skor och sen gick vi till Gap. /0 % på allt, skojar ni eller trodde vi. Nope, blev en hoodie därifrån för 100 kronor. Helt sjukt säger jag! Gick vidare till Claire's och där blev det lite smycken. Vid halv 5 på morgonen trillade jag, Kayce, Nancy och Kim in genom dörren här hemma. Sov till ca 3 och sen åkte vi för att hämta barnbarnen som ska va här över helgen. Imorgon är det Nathan's födelsedagskals. Då kommer Farah och Blake över pckså, so excited! So, min thanksgiving har varit underbar. Nu ska vi äta lite rester och förbereda inför kalaset imorgon!
Bilder ska jag också lägga upp imorgon eller söndag!
Puss
Thanksgiving mat
Kunde inte vända på den, kaoset på Wal-mart dock...
Jag mår bra här, Jag är tacksam över allt jag får uppleva!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0